Ce obținem dacă facem mașinile „mai umane”?
Limitele dintre lumea reală și lumea digitală continuă să se destrame, iar importanța acesteia din urmă în viața personală și profesională continuă să crească. Unii descriu topirea lumilor virtuale și reale, ca parte a celei de-a patra revoluții industriale. Impactul complet al acestei revoluții asupra noastră ca indivizi, companii, societăți și comunități rămâne necunoscut.
Greg Cross, ofițer de afaceri șef la Soul Machines, o companie de inteligență artificială din Noua Zeelandă, consideră că una dintre consecințele inevitabile ale acestor granițe, este că oamenii petrec tot mai mult timp în interacțiune cu tehnologia. În timpul unei prezentări de la Universitatea Sungularity Global Summit din San Francisco, Cross a arătat ultima lucrare a Soul Machines și și-a împărtășit punctul de vedere cu privire la starea actuală a AI umană, precum și în cazul în care această tehnologie ne-ar putea duce în viitorul apropiat.
Umanizarea jocurilor tehnologice
În primul rând, Cross a prezentat-o pe Rachel, unul dintre „oamenii digitali receptivi emoțional”, Soul Machines. Compania a construit 15 persoane digitale diferite, de diferite sexe, grupuri și rase. Rachel, împreună cu „surorile” și „frații” ei, are un sistem nervos virtual bazat pe rețele neuronale și modele biologice ale diferitelor piste ale creierului uman. Sistemul este controlat de neurotransmițătorii virtuali și hormoni, precum dopamina, serotonina și oxitocina, care afectează învățarea și comportamentul.
Ca rezultat, fiecare persoană digitală poate avea propriul set unic de „sentimente” și răspunsuri la interacțiuni. Oamenii pot comunica cu el prin senzori vizibili și auditivi, iar aparatele vor reacționa în timp real.”In ultimii 20 sau 30 de ani, gandurile noastre despre masini si interactiunea cu ei s-au schimbat”, spune Cross. „Dar am crezut întotdeauna că ar trebui să fie mai umani”.
Realismul reprezentărilor grafice ale oamenilor digitali este asigurat de forțele unui alt co-fondator al Soul Machines, Dr. Mark Sager, care a câștigat două premii academice pentru munca sa pe mai multe filme de calculator, printre care și Avatar de James Cameron. Greg Cross a observat, de exemplu, că, în loc să fie perfectă și curată, pielea lui Rachel este acoperită de pistrui și semne de marcă, cum ar fi pielea umană reală.
Un alt prag de neurocomputer
Atunci când oamenii interacționează față în față, participarea emoțională și intelectuală influențează foarte mult această interacțiune. Cum vor arăta mașinile implicate în dialog emoțional și intelectual și cum va afecta acest tip de dialog sentimentele și relațiile noastre cu AI? Greg Cross și colegii săi consideră că umanizarea inteligenței artificiale va face tehnologia mai utilă umanității și va încuraja oamenii să utilizeze AI în moduri mai utile.